Odbieram

Paczkę możesz odebrać w każdym kiosku i saloniku RUCH. Odbiór jest możliwy również w punktach partnerskich oznakowanych logiem ORLEN Paczki. Wszystkie punkty odbioru możesz znaleźć na: http://www.orlenpaczka.pl/pokaz-punkty . Na odbiór paczki masz 3 dni robocze.

Czas dostawy przesyłki wynosi 1-2 dni robocze.

Paczkę możesz odebrać w ciągu 3 dni od otrzymania informacji o jej przybyciu do Punktu lub Automatu Paczkowego

Aby złożyć reklamację wypełnij formularz reklamacyjny na stronie http://www.orlenpaczka.pl/reklamacje.

Sprawdź status swojej paczki http://www.orlenpaczka.pl/sledz-paczke. Jeśli status paczki mówi o jej zaginięciu skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta . tel.: 22 633 33 99 e-mail: usluga@orlenpaczka.pl Dołożymy wszelkich starań, by odnaleźć zaginioną paczkę.

Wystarczy, że przekażesz zaprzyjaźnionej osobie kod odbioru, który jest niezbędny do uzyskania paczki w punkcie.

Podczas całej podróżny Twojej paczki do punktu odbioru, dostaniesz od nas powiadomienia e-mail oraz notyfikacje w Aplikacji mobilnej o zmieniających się etapach/statusach przesyłki. Kiedy paczka dotrze na miejsce odbioru, niezwłocznie poinformujemy Cię, wysyłając SMS na podany przy składaniu zamówienia numer telefonu komórkowego lub poprzez informację w Aplikacji mobilnej

Automaty Paczkowe i Stacje paliw ORLEN są czynne 24 godziny przez 7 dni w tygodniu.  Nasze punkty odbioru zazwyczaj są czynne także w sobotę i niedzielę, dzięki temu paczkę możesz odebrać w godzinach otwarcia wybranego punktu. Pamiętaj! Na odebranie przesyłki masz 3 dni, następnie paczka zostanie odesłana do Nadawcy

Upewnij się, że: - nie masz założonej blokady na bramki SMS u swojego operatora komórkowego; - nie masz przepełnionej skrzynki odbiorczej w swoim telefonie; - nie podano błędnego numeru telefonu lub nie został podany numer stacjonarny

Paczkę możesz odebrać tylko i wyłącznie po przez podanie prawidłowego 5-cio lub 6-cio cyfrowego kodu odbioru lub zdalnie za pomocą Aplikacji Mobilnej. Jeśli nie otrzymałeś kodu odbioru SMSem lub nie masz Aplikacji mobilnej skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta . tel.: 22 633 33 99 e-mail: usluga@orlenpaczka.pl  

Jeżeli przez pomyłkę podałeś błędny numer telefonu, na który ma trafić kod odbioru paczki musisz skontaktować się z Nadawcą paczki.  

Nie ma możliwości odbioru paczek bezpośrednio z centrum logistycznego. Jak paczka dotrze do wybranego przez Ciebie punktu odbioru otrzymasz SMS,wiadomość e-mail z kodem odbioru lub notyfikację w Aplikacji mobilnej.

O zwrot kwoty za niewywiązanie się z usługi ORLEN Paczka mogą ubiegać się Odbiorcy, którzy otrzymali przesyłkę po przekroczeniu terminu dostawy (max. cztery dni robocze następujące po dniu nadania przesyłki).

O zwrot kwoty za niewywiązanie się z usługi ORLEN Paczka, mogą ubiegać się Odbiorcy, którzy otrzymali przesyłkę po przekroczeniu terminu dostawy (max. cztery dni robocze następujące po dniu nadania przesyłki).

Po zakupach w sklepie internetowym i wybraniu opcji dostawy za pośrednictwem usługi ORLEN Paczka, będziesz mógł odebrać swoją przesyłkę przy pomocy kodu odbioru, przesłanego wiadomościami email i SMS lub dostępnego za pomocą Aplikacji mobilnej ORLEN Paczka. W momencie nadania paczki przez nadawcę, otrzymasz wiadomość e-mail oraz powiadomienie w Aplikacji. Kolejny email i powiadomienie otrzymasz w chwili dostarczenia przesyłki do wybranego Automatu paczkowego lub innego, wybranego przez Ciebie punktu dostaw. W tej wiadomości otrzymasz 6-cyfrowy kod umożliwiający odbiór paczki. Kod ten dostępny jest też w Aplikacji, za pomocą której można dodatkowo odebrać przesyłkę poprzez kod QR lub zdalne otwarcie skrytki.

Podejdź do Automatu paczkowego, wybierz opcję „Odbierz paczkę” i wpisz na ekranie swój kod odbioru, przesłany w wiadomości email, SMS, lub dostępny w Aplikacji. Gotowe! Wyjmij paczkę. Nie zapomnij zamknąć skrytki.

Podejdź do Automatu Paczkowego, wybierz opcję „Odbierz paczkę” i zeskanuj kod QR, przesłany w wiadomości lub w aplikacji. Wystarczy, że przyłożysz otrzymany kod QR do czytnika. Skrytka otworzy się automatycznie!

Podejdź do Automatu Paczkowego, w Aplikacji otwórz „Szczegóły przesyłki” i  wybierz opcję „Otwórz zdalnie”. Nie musisz niczego potwierdzać na ekranie automatu paczkowego, ale upewnij się, że znajdujesz się blisko niego. Gotowe! Wyjmij paczkę i zapomnij zamknąć skrytki.

Jeśli Paczkomat jest niedostępny lub uszkodzony i nie możesz odebrać swojej paczki, zgłoś ten fakt naszej infolinii pod numerem (24) 365 22 44. Po przyjęciu Twojego zgłoszenia, zweryfikujemy sytuację i w razie konieczności wydłużymy czas na odbiór przesyłki.

W aplikacji wybierz interesującą cię paczkę i naciśnij „Więcej”. Wśród informacji, na dole, znajdziesz „Status paczki”, który poinformuje cię na jakim etapie jest przesyłka.
Nadaję

Wejdź na stronę NADAJ PACZKĘ i wypełnij formularz. Na pierwszym ekranie podaj dane Nadawcy i wybierz punkt w którym nadasz paczkę. Na drugim ekranie uzupełnij dane adresowe Odbiorcy i wskaż punkt do którego paczka ma być dostarczona. Na trzecim ekranie zostanie wygenerowany list przewozowy, który należy wydrukować i nakleić na paczkę, lub możesz wygenerować kod nadania, który następnie należy sobie zapisać. Z tak zaadresowaną paczką lub kodem nadania udaj się do punktu RUCH i poproś o nadanie.

Dostawa paczek utworzona jest na bazie ogólnopolskiej sieci logistycznej RUCH. Paczki są dostarczane przez kurierów RUCH.

Wybierz kiosk nadania i wypełnij formularz. Przy wyborze sposobu nadania wybierz "Nie mam drukarki", zapisuję kod nadania. Z zapisanym numerem nadania udaj się do wybranego punktu i nadaj podając właśnie ten numer.

Twoja paczka jest bezpieczna. Jeśli jej wartość nie przekracza 300zł, obejmuje ją ubezpieczenie standardowe. Jeżeli zaś wartość przesyłki przekroczy 300zł, możesz wykupić ubezpieczenie dodatkowe.

Maksymalna waga paczki jaką możesz wysłać wynosi 20kg.

Wymiary paczki dla Punktów Odbioru: Mini: maksymalny wymiar paczki 20x20x30 cm, maksymalna waga do 5 kg. Standard: maksymalny wymiar paczki 20x30x50 cm, maksymalna waga do 20 kg   Wymiary paczki dla Automatów Paczkowych i Stacji ORLEN: S:  8x38x60 cm, maksymalna waga 25 kg M: 19x38x60, maksymalna waga 25 kg L: 41x38x50 maksymalna waga 25 kg

Jeśli nadajesz ORLEN Paczkę, zwróć szczególną uwagę na wskazanie prawidłowego punktu odbioru oraz prawidłowego numeru telefonu odbiorcy przesyłki. Numer telefonu jest niezbędny do odebrania paczki.

Po wypełnieniu formularza nadania, możesz udać się z paczką do dowolnego punktu nadania. Wskazany kiosk lub salonik jest tylko miejscem, gdzie zostanie dostarczona paczka, jeśli odbiorca jej nie odbierze.

Jeżeli chcesz nadać więcej niż jedną paczkę, wypełnij formularz nadania, a następnie kliknij "dodaj kolejną paczkę". Dane nadawcy zostaną zapamiętane, a Ty nadasz tyle paczek ile chcesz.

Za nadanie ORLEN Paczki możesz zapłacić podczas nadania w punkcie.

Etykieta nadawcza oraz kod nadania zostaną anulowane po 2 tygodniach

Nie. Zostaniesz obciążony tylko za fizycznie nadane paczki. Etykieta nadawcza oraz kod nadania stracą ważność po 2 tygodniach od wygenerowania.
Pomoc

Masz pytania dotyczące ORLEN Paczki? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli jednak nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta. Tel.: 22 6 33 33 99 (koszt połączenia wg stawki operatora) Infolinia czynna: poniedziałek- piątek w godzinach 7:00 – 20:00 Sobota i niedziela - prosimy o kontakt mailowy usluga@orlenpaczka.pl

Dzięki tej funkcjonalności Aplikacji przypomnimy Ci o paczce do odbioru jeśli znajdziesz się w sąsiedztwie Automatu Paczkowego, gdzie przesyłka została dostarczona.

Pierwszy raz korzystasz z ORLEN Paczki i chcesz wiedzieć więcej o zasadach korzystania z tej usługi? Regulamin jest dostępny na:

Konto Klienta ORLEN Paczki usprawnia proces nadawania paczek. Cała historia Twojego konta znajduje się w jednym miejscu. Konto umożliwia również prowadzenie książki adresowej do Odbiorców, do których wysyłasz paczki najczęściej!

Jeśli chcesz zautomatyzować proces nadawania paczek skontaktuj się z Działem Handlowym: dh@orlenpaczka.pl, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i przedstawimy najkorzystniejsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Po zakupach w sklepie internetowym i wybraniu opcji dostawy za pośrednictwem usługi ORLEN Paczka, będziesz mógł odebrać swoją przesyłkę przy pomocy kodu odbioru, przesłanego wiadomościami email i SMS lub zdalnie za pomocą Aplikacji mobilnej ORLEN Paczka. W momencie nadania paczki przez Nadawcę otrzymasz wiadomość e-mail oraz powiadomienie w Aplikacji. Kolejny email i powiadomienie otrzymasz w chwili dostarczenia przesyłki do wybranego Automatu Paczkowego.

Masz pytanie dotyczące Integracji? Skontaktuj się z Działem Handlowym: dh@orlenpaczka.pl  
Bezpieczeństwo

Tak, punkt odbioru są bezpieczny. Zadbaliśmy o przestrzeganie standardów bezpieczeństwa obsługi ORLEN Paczki.