Nisze rynkowe – pomysł na biznes

Jak więc wyszukiwać nisz rynkowych i gdzie znaleźć właściwych partnerów biznesowych? Zanim odpowiemy na to pytanie, dobrze jest zdecydować się na właściwą strategię działania. Dotyczy to zarówno osób, które dopiero zakładają własny biznes, jak i tych, którzy już go posiadają, ale szukają nowych rozwiązań i możliwości rozwoju. Możemy więc założyć, że istnieją dwa nurty, a właściwie dwie strategie działania.

Strategia koncentracji na niszy rynkowej

Pierwsza strategia dotyczy tych, którzy chcą stworzyć biznes bez konkurencji, czyli są liderami i kreatorami własnych, zupełnie autorskich rozwiązań. Odnajdują więc niszę na rynku usług, którą da się zagospodarować zupełnie nowatorskim i innowacyjnym pomysłem. Jest to więc raczej strefa zarezerwowana dla nielicznych wizjonerów i pasjonatów.

Strategia czerwonego oceanu

Druga strategia to strategia Czerwonego Oceanu. Zetkną się z nią wszyscy, którzy wchodzą na rynek, na którym wszystko jest już poukładane, określone zasadami działania
i doświadczeniem, a przede wszystkim gdzie zgromadzeni są już klienci i związany z tym kapitał. Nie bez powodu strategia ta została nazwana strategią Czerwonego Oceanu – aby przetrwać, wymagane jest nie tylko dostosowanie się do panujących warunków, ale również zbudowanie, czy raczej wypracowanie przewagi konkurencyjnej.

Działalność w niszy rynkowej

Mając powyższe kwestie na uwadze, możemy przystąpić do realizacji naszych planów.
W przypadku gdy posiadamy jakieś hobby lub pasję, nie ma nic prostszego, aby podjąć kolejny krok i naszą pasję połączyć z biznesem. Co więc będzie nam potrzebne w osiągnięciu sukcesu?
Pierwszy etap to rozpoznanie lokalnego rynku i analiza naszych zasobów. Jeśli zamierzamy realizować się w usługach i posiadamy własny lokal, to warto zastanowić się nad pewną dywersyfikacją oferowanych usług, co może wspierać naszą podstawową działalność
i jednocześnie generować dochody, szczególnie w początkowym okresie istnienia firmy. Doskonałym rozwiązaniem jest współpraca z istniejącym już na rynku partnerem biznesowym posiadającym usługę, którą można bez problemu wdrożyć u siebie. Taką usługą może być  np. Paczka w RUCHu. Dlaczego akurat ten model współpracy jest idealny zarówno dla firm rozpoczynających działalność, jak i tych już funkcjonujących na rynku?
Przede wszystkim w łatwy sposób pozyskujemy nowych klientów, którzy w tym przypadku odbierając lub nadając paczkę, mogą korzystać z innych, naszych usług. Jest to więc doskonałe narzędzie marketingowe, które przyspiesza rozwój naszej nowopowstałej lub już funkcjonującej firmy. Dodatkowo generujemy przychody, jednocześnie nie ponosząc żadnych kosztów związanych z wdrożeniem oraz obsługą usługi Paczka w RUCHu. Korzystamy więc nie tylko z darmowej reklamy swojego biznesu, ale również ze wsparcia firmy, która jest liderem w swojej branży.

Wykorzystanie niszy rynkowej

Mając już w naszej strategii działania, miejsce dla sprawdzonego partnera biznesowego, przyjrzyjmy się teraz kwestii wykorzystania i znalezienia odpowiedniej niszy rynkowej. Kluczem do sukcesu będzie znalezienie takiej usługi, która zaspokoi potrzeby potencjalnych klientów w najlepszy możliwy na danym rynku sposób. Dotyczy to także wszystkich tych usług, których brakuje na danym obszarze, lub nie są właściwie rozwinięte i prowadzone. Nisze rynkowe są niemal wszędzie. Na właściwy trop można trafić podczas rozmów z mieszkańcami obszaru, na którym planujemy otworzyć swój biznes, wypytując ich wprost jakiego typu usług bądź produktów im brakuje w okolicy.

Koncentracja tylko na jednej niszy rynkowej, jednym pomyśle, może być bardzo ryzykowna, szczególnie jeżeli nie jest to usługa, produkt innowacyjny, dzięki któremu uzyskamy znaczną przewagę konkurencyjną. Tak więc kluczowa jest szczegółowa analiza lokalnego rynku oraz możliwe zdywersyfikowanie oferowanych usług i produktów, w taki sposób, aby budowały biznes na zasadzie kompleksowości. Jednym z przykładów na taką dywersyfikację oferowanych usług może być wspomniana już współpraca z Paczką w RUCHu.

Podsumowując, dobrze, aby nasz pomysł na biznes opierał się na co najmniej kilku niszach rynkowych, których na lokalnym rynku można znaleźć sporo. Często pomysły na biznes, pojawią się w rozmowie ze znajomymi lub podczas rozwijania własnych zainteresowań i pasji, a czasem w trakcie prowadzenia już jakiegoś biznesu, który zyska dzięki temu nową specjalizację, a co z tym związane – dodatkowe dochody. Działalność w niszach rynkowych to  niezwykle wymagający pomysł, szczególnie na etapie koncepcji, planowania, który jednak przy odpowiednim podejściu, odpowiedniej analizie może szybko rozwinąć nasz biznes i zapewnić nam bezpieczeństwo przychodu z różnych jego gałęzi.

26 sierpnia, 2021

Promocja RUCHu dla e-sklepów na start nowej usługi

PKN ORLEN rozwija segment usług kurierskich pod nazwą „ORLEN paczka”, aktywnie wykorzystując potencjał spółki RUCH. Koncern buduje własną sieć automatów paczkowych, z której będzie można korzystać już od jesieni. Jednocześnie RUCH rozwija współpracę z e-sklepami, których klienci będą mogli zamawiać przesyłki i odbierać je w automatach, na stacjach ORLEN, w punktach RUCHu i w innych […]

Czytaj więcej
16 sierpnia, 2021

Nowy regulamin ORLEN Paczka

Szanowni Państwo w związku ze zmianą usługi Paczka w RUCHu w ORLEN Paczkę obowiązuje zaktualizowany Regulamin świadczenia usług pocztowych (dalej: „Regulamin”), stanowiący załącznik do wiążącej nas Umowy ramowej o świadczenie usług pocztowych (dalej: „Umowa”), który będzie obowiązywał począwszy od dnia 01.09.2021r. Pozdrawiamy Zespół ORLEN Paczka

Czytaj więcej
28 lipca, 2021

Ważna informacja o zmianach w Paczka w RUCHu

Udostępnieniu sieci nowoczesnych automatów do nadawania i odbierania paczek towarzyszy nowa jakość w standardzie usługi i zmiany w wielu obszarach: dostawa paczek już kolejnego dnia roboczego po nadaniu aplikacja mobilna dla odbiorców nowe centra logistyczne i połączenia kurierskie 5 500 punktów do końca roku w atrakcyjnych lokalizacjach, w tym 500 automatów paczkowych docelowo ponad 10 000 punktów […]

Czytaj więcej