Rozpoczęliśmy współpracę z jednym z największych sklepów internetowych z częściami zamiennymi do urządzeń AGD i RTV – AGDmaster.com. O tym, dlaczego sklep zdecydował się na wysyłkę swoich zamówień za pomocą Paczki w RUCHu oraz jakie korzyści z tego wynikają, więcej w case study opowie Przemysław Strzałka – CTO w AGDmaster.com.
W kilku słowach o sklepie
AGDmaster.com to e-commerce, który rozpoczął swoją działalność w kwietniu 2014 roku i od tego czasu nieustannie poszerza ofertę części zamiennych do urządzeń AGD, takich jak odkurzacze, okapy, ekspresy do kawy, pralki czy lodówki. To nie jedyny obszar zainteresowań tego innowacyjnego sklepu internetowego. Dział zaopatrzenia i sprzedaży nieustannie monitoruje rynek urządzeń tak, aby w ofercie można było znaleźć również części do urządzeń RTV, jak telewizory, dekodery czy też szeroko rozumianą elektronikę. W bazie produktowej są także części zamienne do laptopów, aparatów i kamer cyfrowych oraz modne ostatnimi czasy akcesoria do urządzeń mobilnych, jak np. powerbanki.
Autorski system, który pozwala sprawnie agregować w bazie urządzenia oraz kompatybilne z nimi części zamienne i akcesoria, stanowi trzon działalności, co w ostateczności przekłada się na pełną zgodność oferowanych komponentów do urządzeń klientów.
Sytuacja przed wdrożeniem dostawy Paczką w RUCHu
Już od dłuższego czasu obserwowaliśmy nową opcję dostawy na polskim rynku, jaką jest oferowana przez RUCH możliwość nadawania i odbierania paczek w sieci punktów Paczki w RUCHu. Jak ze wszystkimi nowościami, tak i w tym przypadku, podchodziliśmy do tej formy dostawy ze stosowną dozą dystansu, bo przecież “jak to można nadać przesyłkę do odbioru w punkcie?”. Teraz z perspektywy czasu już wiemy, że początkowe obawy były zbędne, bo obecnie każdego miesiąca nadajemy dziesiątki tysięcy przesyłek do punktów Paczki w RUCHu, a klienci mogą je odbierać tak, jak to jest w przypadku konkurencyjnych opcji dostawy z odbiorem przesyłki w innych punktach.
Kiedy zapadła decyzja o udostępnieniu klientom opcji “Paczki w RUCHu”?
Paczka w RUCHu znajdowała się od jakiegoś czasu w naszej optyce, dlatego zarząd spółki jednogłośnie postanowił, że dotychczasowy “ciężar” taniej wysyłki przenosimy na Paczkę w RUCHu.
Obawy dotyczące nowej opcji dostawy
Początkowe obawy o to, że klienci będą niezadowoleni faktem, że teraz muszą udać się do punktu odbioru Paczki w RUCHu po to, aby odebrać swoją paczkę okazały się nazbyt “napompowane”. Jak wynika z naszych obserwacji klienci nie mają z tym żadnych problemów, a wręcz przeciwnie, zdecydowanie bardziej cenią sobie taką formę dostawy. Punkty Paczki w RUCHu znaleźć można zarówno w większych miastach, jak i tych mniejszych, także odebranie przesyłki zazwyczaj nie wiąże się z wielką przeprawą. Punkty Paczki w RUCHu to nie tylko kioski i saloniki pod marką RUCH lecz także punkty partnerskie m.in. kwiaciarnie czy sklepy spożywcze.
Nasi klienci, często podkreślają, iż zdecydowanie bardziej preferują możliwość odebrania przesyłki w punkcie.
Kilka słów o zaletach Paczki w RUCHu
Przede wszystkim, co już zostało wspomniane, najważniejsze z perspektywy klienta jest to, iż przesyłka czeka na niego w punkcie Paczki w RUCHu. Punkty Paczki w RUCHu to ogromna sieć punktów odbioru, która zazwyczaj pozwala odebrać przesyłkę nieopodal miejsca zamieszkania. Bezpieczeństwo – do każdego zamówienia adresat otrzymuje kod odbioru wysłany SMSem, który autoryzuje go do odebrania przesyłki, co za tym idzie klienci nie muszą obawiać się o to, że ktoś “podszyje się” pod odbiorcę. Kontakt z człowiekiem – to na pewno kolejny atut. W każdym punkcie odbioru Paczki w RUCHu spotykamy po drugiej stronie człowieka, który chętnie pomoże i udzieli informacji w przypadku jakichkolwiek wątpliwości.
Paczka w RUCHu umożliwia również opcję COD, czyli płatności za pobraniem. Z dotychczasowych doświadczeń na rynku e-commerce w Polsce wynika, że istnieje nadal ogromna grupa klientów, którzy obawiają się zamówień przedpłacanych, dlatego też nie odcinamy się od nich. Tacy klienci mogą bez obaw zapłacić gotówką za zamówioną przesyłkę.
Z całą pewnością, jako zdecydowany atut muszę wymienić także czas oczekiwania przesyłki w kiosku – w przypadku Paczki w RUCHu jest to 5 dni roboczych, co zapewne dla większości będzie wystarczającym czasem na odebranie swojej paczki. W przypadku konkurencyjnych firm klienci mają czasem nawet tylko 2 dni, co dla wielu osób może być problematyczne.
Podsumowanie
Po ponad półrocznej współpracy z Paczką w RUCHu, muszę przyznać, że świadomość klientów wzrasta i otrzymujemy coraz więcej zamówień tą właśnie formą dostawy.
Tym pozytywnym akcentem pozwolę sobie zakończyć to case study i dodam, że optymistycznie patrzymy w przyszłość na dalszą współpracę z Paczką w RUCHu. Do usłyszenia!