Polska znajduje się w czołówce krajów europejskich pod względem liczby osób robiących zakupy w Internecie. Dla przedsiębiorców działających w sieci jest to ogromna szansa na zwiększenie zysków. Aby to osiągnąć trzeba zapewnić klientom najwyższą jakość obsługi. Badania pokazują, że najważniejszymi czynnikami dla kupujących są niskie ceny dostawy oraz możliwość komfortowego odbioru przesyłki. Jak obniżyć koszty logistyczne, jednocześnie nie tracąc na jakości usługi? Paczka w RUCHu jest najlepszą odpowiedzią na to zapotrzebowanie.

Tegoroczne badania Gemius dotyczące branży e-commerce podają, że już 54 proc. polskich internautów kupuje online.[i] Dla przedsiębiorców jednak najważniejsze informacje, to te, pokazujące dlaczego klienci wybrali konkretny sklep internetowy. Naturalnie, najważniejsza jest atrakcyjna cena produktu, ale równie istotne są niskie koszty dostawy. 62% ankietowanych wskazało, że właśnie ten aspekt przekonał ich do konkretnego zakupu. 55% wskazało możliwość wybrania sposobu przesyłki. Jak ważne ma to znaczenie pokazuje fakt, że aż 66% potencjalnych klientów porzuciło koszyk w danym sklepie, gdy okazało się, że dostępnych form dostawy jest mniej niż u konkurencji. Dane Delivering Consumer Choice 2016 Metapack wskazują, że 74% sprzedawców, którzy zaoferowali większą liczbę usług kurierskich, odnotowało wzrost sprzedaży.

Jednym ze sposobów powiększenia swoich dochodów i spełnienia oczekiwań klientów jest usługa Paczka w RUCHu. Przynosi ona wymierne korzyści zarówno sprzedawcom jak i klientom, którzy mogą odebrać przesyłkę w wygodny sposób: o dogodnej porze, wybierając jeden z ponad 4 tys. punktów odbioru w całej Polsce.

Paczka w RUCHUu – jak to działa

Nie od dziś wiadomo, że klienci cenią sobie szeroki asortyment i chętniej kupują tam, gdzie wybór jest największy. Dotyczy to również możliwości odbioru zamówionego towaru. Paczka w RUCHu to dostawa zakupów do wybranego punktu odbioru – takiego, który jest najbliżej naszego aktualnego miejsca przebywania. O możliwości odbioru informuje SMS oraz e-mail, a przesyłka czeka na właściciela 5 dni roboczych. To wszystko za atrakcyjną cenę.

– Koszt dostawy ma duże znaczenie, zwłaszcza gdy na zakupy wydajemy niewielkie kwoty. Z tego powodu przedsiębiorcy sprzedający niewielkie produkty, np. książki czy kosmetyki powinni zadbać o niedrogą dostawę, tak żeby jej cena nie stanowiła np. 50% wartości zakupów. Duży koszt dostawy przy niedrogich zakupach zniechęca bardzo skutecznie – mówi Dariusz Stolarczyk, Wiceprezes Zarządu RUCH S.A.

Zakupy do odebrania pod domem

Paczka w RUCHu może pochwalić się wyjątkowo gęstą siecią swoich punktów, nie tylko w największych miastach. – Mniejsze miasta wcale nie odstają pod względem robienia zakupów przez Internet, więc wielką stratą dla sklepów internetowych byłoby dysponowanie dostawą tylko w dużych miejscowościach i tym samym rezygnowanie z części potencjalnych klientów. To jedna z zalet, które wyróżniają Paczkę w RUCHu na tle konkurencji – jesteśmy wszędzie, więc dostawa zamówionego produktu jest zawsze w dogodne miejsce, ale przy tym cena nadal jest bardzo atrakcyjna– mówi Dariusz StolarczykZ kolei w dużych miastach Punkty odbioru Paczki w RUCHu można odnaleźć w miejscach, które codziennie mijamy w drodze do pracy lub na zakupy. Nie ma potrzeby legitymowania się przy odbiorze – do tego służy indywidualny kod przesłany smsem. Dzięki temu czas odbioru w placówce skrócony jest do minimum. – Chcemy dbać o sukces przedsiębiorców, którzy się z nami związują, więc musimy także myśleć o wygodzie ich klientów. Właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się na jak najprostszą formę odbioru paczek – dodaje Dariusz Stolarczyk.

Zaufanie budowane przez lata procentuje

To, co RUCH ma do zaoferowania przedsiębiorcom to marka, która istnieje na polskim rynku od blisko 100 lat i przez ten czas zapracowała na duże zaufanie konsumentów. – Zaufanie i przywiązanie przechodzi z marki na markę, więc zaufany partner biznesowy wpłynie dobrze na opinię o naszej firmie Paczka w RUCHu umożliwia także łatwy zwrot produktu. – Kolejnym elementem godnym uwagi są marki, które już nam zaufały i z którymi współpracujemy od lat. Z roku na rok rośniemy w siłę, a z naszych usług korzystają jedne z najbardziej znanych na rynku firm księgarskich, kosmetycznych czy obuwniczych. To nie znaczy jednak, że Paczka w RUCHu nie jest rozwiązaniem także dla mniejszych sklepów internetowych – z tej możliwości korzystają z powodzeniem także indywidualni sprzedawcy z Allegro – mówi Dariusz Stolarczyk.

Małe koszty, wielki zysk

Wytyczną dla każdego przedsiębiorcy powinno być jak największe zadowolenie klienta. To bowiem procentuje w zyskach firmy. Aby zaspokoić jego potrzeby i sprawić, by chciał wracać do nas w przyszłości, należy cały czas rozwijać swoją działalność i poszerzać jej ofertę. Wzrost sprzedażowy i pozyskiwanie nowych klientów nie muszą jednak wiązać się z wielkimi inwestycjami w biznes. Paczka w RUCHu to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą minimalizować wydatki na logistykę, ale jednocześnie pragną oferować swoim klientom najwyższą jakość całego procesu sprzedaży.

– Dostosowujemy procesy operacyjne Paczki w RUCHu tak, aby podążać za rozwijającym się rynkiem e-commerce oraz aby w pełni odpowiadać na oczekiwania zarówno klienta biznesowego, czyli sklepu, jak i kupującego, bo ostatecznie to on decyduje o wszystkim – mówi Dariusz Stolarczyk. Za tymi przekonaniami stoją twarde dane: badania Delivering Consumer Choice 2015 Metapack podają, że aż od 51% do 78% (w zależności od wieku) klientów wybrało zakupy u tego sprzedawcy, który oferował więcej niż jedną opcji dostawy.[ii]

Sukces w sprzedaży nie obejdzie się bez podążania za wymaganiami i potrzebami klientów. Właśnie w ten sposób budowana jest ich lojalność, która z czasem procentuje i przyczynia się do znacznego wzmacniania marki na rynku. Zabiegani klienci z pewnością docenią możliwość odbioru swoich zakupów internetowych w dogodnym dla nich czasie. Paczka w RUCHu odpowiada właśnie na te wymagania, dlatego może być silnym sprzymierzeńcem przedsiębiorców w ich walce o pozyskanie klientów.

[i] Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2017” do pobrania na stronie: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne.html

[ii] http://www.relacioncliente.es/pdf/20151119011121.pdf

26 sierpnia, 2021

Promocja RUCHu dla e-sklepów na start nowej usługi

PKN ORLEN rozwija segment usług kurierskich pod nazwą „ORLEN paczka”, aktywnie wykorzystując potencjał spółki RUCH. Koncern buduje własną sieć automatów paczkowych, z której będzie można korzystać już od jesieni. Jednocześnie RUCH rozwija współpracę z e-sklepami, których klienci będą mogli zamawiać przesyłki i odbierać je w automatach, na stacjach ORLEN, w punktach RUCHu i w innych […]

Czytaj więcej
16 sierpnia, 2021

Nowy regulamin ORLEN Paczka

Szanowni Państwo w związku ze zmianą usługi Paczka w RUCHu w ORLEN Paczkę obowiązuje zaktualizowany Regulamin świadczenia usług pocztowych (dalej: „Regulamin”), stanowiący załącznik do wiążącej nas Umowy ramowej o świadczenie usług pocztowych (dalej: „Umowa”), który będzie obowiązywał począwszy od dnia 01.09.2021r. Pozdrawiamy Zespół ORLEN Paczka

Czytaj więcej
28 lipca, 2021

Ważna informacja o zmianach w Paczka w RUCHu

Udostępnieniu sieci nowoczesnych automatów do nadawania i odbierania paczek towarzyszy nowa jakość w standardzie usługi i zmiany w wielu obszarach: dostawa paczek już kolejnego dnia roboczego po nadaniu aplikacja mobilna dla odbiorców nowe centra logistyczne i połączenia kurierskie 5 500 punktów do końca roku w atrakcyjnych lokalizacjach, w tym 500 automatów paczkowych docelowo ponad 10 000 punktów […]

Czytaj więcej